24 Nisan 2008 Perşembe

Görsel Sanatlar Dersi Yaratıcı Drama Uygulama Örneği 1(Truva Atı)

Çoklu zekâ kuramını temel alarak yaratıcı drama, anlatma, soru cevap, uygulama, göster ipte yaptırma öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak ders işlenişi örneğidir. Görsel sanatlar dersini kendi alanı içinde ve dışındaki diğer disiplinlerle de birleştirmeye özen gösterilmiştir. Tavsiyeleriniz veya eleştirilerinizi bekliyorum.

Okulun adı:………….
Dersin adı: Görsel sanatlar
Sınıfı:4-a
Ünitenin adı: eski kültür ve medeniyetleri inceleme
Konu adı: Truva Antik şehri-Truva atı
Süresi:40 dakika
Öğretim yöntem ve teknikleri: anlatma, yaratıcı drama, soru cevap, uygulama
Kaynaklar: ansiklopedi, sosyal bilgiler kitabı
Araç ve gereçler: graft kâğıt, pastel boya, akrilik boya, marker kalem, fırça, ...

Hedef: 1-Eski kültürleri inceleme, tarihsel gerçekleri sanat ürününe dönüştürme
Davranış: Truva Antik Kentin;
1- Kültürünü ele alarak tarihsel gerçeklerini yazma-söyleme (disiplin temel dil becerisi-yazma öğretisi)
2- Anlatılan öykü içinde geçen olaylar ve betimlenenlerle ilgili sorulan sorulara cevap verme, fikir sunma (disiplin sanat eleştirisi)
3- Öykünün geçtiği yüzyıl ve toplum hakkındaki sanatsal bilgileri araştırma ve diğer toplumlarla olan ilişkilerinin karşılaştırmasını yapma (disiplin sanat tarihi)
4- Antik kentin kültürünü ele alan öykü içinde yer alan Truva atı gibi kendi sanat ürünlerini yapma (disiplin uygulamalı çalışmalar)
5- Truva atının sanat ürünü olup olmadığını tartışma (disiplin estetik)


Dersin İşlenişi:

1-Dikkat çekme: "bu gün sınıfımıza bir misafirimiz gelecek ben çok merak ediyorum"

2-Güdüleme ve istekli kılma: "ülkemizin deniz kenarında bulunan bir çok doğal güzelliği olan antik şehrin kültürünü ve o topraklar üzerinde yaşanan büyük bir savaşın nasıl geliştiğini öğreneceğiz"

3-Gözden geçirme: Truva halkının günümüzde hangi şehirde yaşadığını söyleme ve öyküleştirilen Truva savaşını ve Truva atını anlatmak.

4-Geçiş: "beş kişilik gruplar oluşturun, sınıfın istediğiniz bir bölümüne malzemelerinizle birlikte yerleşin"(yaratıcı drama ya giriş)

5-Geliştirme: oluşturulan 5 grup'un 1. grup Truva atının başını, 2. grup Truva atının gövdesini, 3. grup Truva atının ön bacaklarını, 4. grup Truva atının arka bacaklarını, 5. grup Truva atının Kuyruğunu betimlemelerini kendi hayal güçlerini kullanarak resimlemeleri istenir.

6-Ara özet: anlatılan öyküyle ilgili sorular sorulur. "Truva atı şehir e hangi amaçla nasıl getirilmiştir?", "Truva atına sorulmuş olsa savaşa savaş aracı olarak katılmak istermiydi?"...

7-Ara geçiş: resim malzemelerini daha önceki öğretilerini hatırlatarak kullanmaları söylenir.

8-Özetleme: Graft kâğıtların üzerine gruplar tarafından yapılmış baş, gövde, arka ve ön bacaklar, kuyruk birbirlerine monte edilir.

9-Tekrar güdülüme: "dersin başında sınıfımıza gelecek misafirimizin olduğunu söylemiştim. Misafirimiz Truva atımız."

10-Kapanış:Yapılan çalışma üzerine farklı görüş, kurgular üzerine sohbet edilir. Truva atının sanat eseri olup olmadığı hakkında tartışma yapılır. Ders sonlandırılır.


1 yorum:

Unknown dedi ki...

çok iyiiiii ;) tebrikler ve teşekkürler.